1

Zabawa niemowląt - sprawdź na Ceneo

niedziela, 27 stycznia 2019

luźno o macierzyństwie...


Tak łatwo oceniamy. A zwłaszcza My, matki! Oceniamy siebie nawzajem. Słyszę codziennie rady najlepszych matek pod słońcem.
„Ja karmiłam piersią mojego Oskarka do roku, a Tobie nie wychodzi.”
„Za wcześnie podałaś swojej małej warzywa! Powinnaś dietę jej rozszerzać dopiero po 6 miesiącu”
„Mój Mały to już siedział jak miał 6 miesięcy”
„Należałoby Tutaj posprzątać!”
„Mója mała… „Ja….”, „My to …”


Nad rzeczką opodal miasta mieszkała matka dziwaczka i zamiast trzymać się reguł robiła na przekór….
Może i nie mam porządku w domu, może moja kuchnia nie lśni i nie pachnie świeżym ciastem, może i nie karmie dziecka piersią, bo postanowiłam je odstawić w 5 miesiącu (o tym kiedyś później), może i dałam dziecku marchewke w 4 miesiącu, a WHO mówi, że należy dietę rozszerzać dopiero po 6 miesiącu, może moja Mańka jeszcze nie siedzi i dopiero usiądzie po 7 miesiącu, ale ważniejsze jest to że prawidłowo się rozwija…
Może i jestem w czymś gorsza, może popełnia błędy, ale jak każdy. Nikt Cię nie upoważnił do oceny, ani mnie ani mojego dziecka! Jeżeli uważasz, że robię coś źle to proszę podpowiedz i pomóż, a nie oceniaj.
Tak łatwo ocenić innych, a swoich błędów się nie widzi albo nie pamięta.
Wiem jedno i Ty też powinnaś wiedzieć, że jestem najlepszą matką jaką potrafię być dla swojej Mańki, a moja córka jest dla mnie idealna!

25 komentarzy:

  1. Spoko artykuł, nie tylko dla kobiet ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No błagam, każda mama chce dla dziecka jak najlepiej. I nic nikomu do tego (oczywiście pod warunkiem, że żaden dramat się nie dzieje). Także oby tak dalej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko nie zawsze my kobiety o tym pamiętamy :) Dziękuje za odwiedziny
      :)

      Usuń
  3. ja mam wrażenie, ze po prostu zbyt wielu ludzi uważa się za "specjalistów" w różnych dziedzinach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety tak jest :) Dziękuje za komentarz :)

      Usuń
  4. Masz prawo do swoich decyzji i błędów. Rad można słychać a wcale nie stosować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdrowy punkt widzenia ;)
    Każde dziecko rozwija się w swoim czasie i nie należy porównywać go z innymi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już przestałam patrzeć i słuchaj co ludzie mówią .Niech spojrzą się na siebie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja kiedyś się przejmowałam gadaniem innych, teraz mam to w...poważaniu. Nic nikomu do tego,jak prowadzę dom, jak wychowuje dzieci, jak je karmiłam. Nikomu nie będę zwierzała się z moich problemów zdrowotnych i tłumaczyła, dlaczego musiałam karmić mm. Dla moich dzieci chce chk najlepiej, chce wychować ich na samodzielnych chłopców, odpowiedzialnych mężczyzn. Takich, którzy będą potrafili zadbać o swoje rodziny, będą szanować kobiety, ludzi starszych. Na pewno popełniam i będę popełniać bledy-to nieuniknione. Wazne aby umieć wyciągać wnioski. Ja np. strasznie nie lubię jak ktoś neguję nasze metody wychowawcze a uważa że ich są lepsze. Nie wszystkie dzieci są takie same i nie na każde dana metoda zadziała. My z mężem kierujemy się sercem, ale i rozumem. Jesteśmy konsekwentni, ale sprawiedliwi. Szanujemy dzieci, ale one także muszą szanować nas i innych. Mamy zasady, które dotyczą nas wszystkich. Ustalone zasady w naszym domu się sprawdzają.U kogoś mogą sprawdzać się inne. Nie należy oceniać, dlatego jak najbardziej popieram. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Fajnie, że napisałaś do mnie :) Budujący komentarz :)

      Usuń
  8. Co by nie było i kto by sobie nie myślał to matka dla swojego dziecka będzie tą najwspanialszą!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja się wcale nie tłumaczę :) Robię, co uważam za słuszne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wiele wody upłynie zanim ludzi przestaną wykorzystywać innych by poczuć sie lepiej.
    Miłego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Trzeba iść swoją drogę, nie słuchać innych ludzi ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Cóż , skoro dziecko rozwija się normalnie,
    to jest wszystko ok. i tak trzymać :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z jednej strony tak, z drugiej nikt nie jest wszystkowiedzący i trzeba mieć świadomość, że można czegoś nie wiedzieć. Ale zgadzam się, ludzie dają zbyt wiele uwag, zwłaszcza ci, którzy wiedzą jeszcze mniej od Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Najważniejsze, by zaakceptować swoje niedoskonałości.

    OdpowiedzUsuń

PRZENIESIENIE

Witam, BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY http://naprawdenienazarty.pl/ Zapraszam do obserwacji i komentarzy :)