1

Zabawa niemowląt - sprawdź na Ceneo

środa, 13 lutego 2019

Rozszerzamy dietę.

Wpis inspirowany stroną internetową 1000 pierwszych dni... No i już Mańka doszła do 17 tygodni, a jak mówi WHO karmiąc mlekiem modyfikowanym i mieszanym, dietę dziecka należy rozszerzać między 17 a 26 tygodniem życia dziecka.

Więc zaczynamy! Po konsultacji z lekarzem i przeczytaniu wiele książek o rozszerzaniu diety niemowlaka jesteśmy gotowi.
Zanim zaczniesz podawać dziecku inne pokarmy niż mleko, upewnij się, że:
1. dziecko samo sięga po jedzenie i wykazuje zainteresowanie jeżeli inni jedzą
2. ssie paluszki
3. wkłada zabawki do buzi
4. pomlaskuje i wykonuje ruchy podobne do gryzienia.

Pamiętaj!
Ty decydujesz co je Twoje dziecko, ale to dziecko decyduje ile zje.

Krok 1!

Od 1 do 3 tygodnia rozszerzania diety podawaj warzywa i owoce. Na początku podaj 1 warzywo dziennie, przez 2-3 dni i obserwuj reakcję dzieciaczka. Potem podaj następne warzywo. Po 2 tygodniach podaj warzywo na obiadek, a owoc na deserek.

Pamiętaj pierwsze posiłki muszą być zblędowanym gładkim musem!
Na początku podaj porcję nie większą niż 3 łyżki stołowe i uważaj, żeby nie wprowadzać dwóch produktów na raz. Wszystko po kolei i spokojnie.

Menu mojej Mańki na pierwsze trzy tygodnie:


I Tydzień
Poniedziałek
Mleko
Mleko
Marchewka
Mleko
Mleko
Wtorek
Mleko
Mleko
Marchewka
Mleko
Mleko
Środa
Mleko
Mleko
Marchewka
Mleko
Mleko
Czwartek
Mleko
Mleko
Ziemniak
Mleko
Mleko
Piątek
Mleko
Mleko
Ziemniak
Mleko
Mleko
Sobota
Mleko
Mleko
Ziemniak
Mleko
Mleko
Niedziela
Mleko
Mleko
Dynia
Mleko
Mleko
II Tydzień
Poniedziałek
Mleko
Mleko
Dynia
Mleko
Mleko
Wtorek
Mleko
Mleko
Dynia
Mleko
Mleko
Środa
Mleko
Mleko
Burak
Mleko
Mleko
Czwartek
Mleko
Mleko
Burak
Mleko
Mleko
Piątek
Mleko
Mleko
Brokuł
Mleko
Mleko
Sobota
Mleko
Mleko
Brokuł
Mleko
Mleko
Niedziela
Mleko
Mleko
Brokuł
Mleko
Mleko
III Tydzień
Poniedziałek
Mleko
Mleko
Ziemniak
Jabłko
Mleko
Wtorek
Mleko
Mleko
Dynia
Jabłko
Mleko
Środa
Mleko
Mleko
Burak
Jabłko
Mleko
Czwartek
Mleko
Mleko
Brokuł
Banan
Mleko
Piątek
Mleko
Mleko
Marchewka
Banan
Mleko
Sobota
Mleko
Mleko
Dynia
Banan
Mleko
Niedziela
Mleko
Mleko
Brokuł
Gruszka
Mleko






Ja nie jestem lekarzem, a rozszerzanie diety mojej Małej było skonsultowane z lekarzem. Każde dziecko jest inne, więc za nim podejmiesz jakieś kroki, zrób tak jak ja - porozmawiaj z pediatrą.

15 komentarzy:

  1. Hmm, dieta może być ciekawa i dobra.

    OdpowiedzUsuń
  2. My rozszerzanie diety mamy już za sobą

    OdpowiedzUsuń
  3. Caroline Rosso13 lutego 2019 18:30

    Cenne uwagi i bardzo czytelna tabela.
    Bardzo dobry post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post :) Jestem dietetykiem, jednak nie "siedzę" w tematyce żywienia dzieci i ogólnie w tematyce noworodkowej/dziecięcej, zajmuję się tylko osobami dorosłymi, a swoich dzieci jeszcze nie mam, aczkolwiek czytałam właśnie zalecenia WHO! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie od jednoskładnikowych obiadków powinno się zaczynać. Jeśli gotujesz sama nie zapomnij dodać np. odrobiny oliwy, dla lepszego wchłaniania rozpuszczalnych w tłuszczu witamin.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe, jako,że jeszcze nie mam dzieci to jeszcze wszystko to przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko przede mną, ponieważ nie mam jeszcze dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede mną również :) Warto się uczyć pewnych rzeczy.

      Usuń
    2. zdobywaniem takiej wiedzy zajmę się gdy przyjdzie na to czas :D

      Usuń
  8. Ja bym chyba nie włączała brokuła tak szybko, a za to pomyślałabym o włączeniu pasty z avocado bo świetnie wspomaga pracę mózgu, może warto pomyśleć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawy wpis może w przyszłości mi się przyda

    OdpowiedzUsuń
  10. Gotowałam sama od początku,jakoś tak intuicyjnie rozszerzaliśmy dietę od jedno a potem dwuskładnikowych obiadków. Ale nigdy nie robiłam takich tabelek, to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. W sumie nie konsultowałam się chyba z lekarzem, bo w tamtym czasie lekarz, był tak nieprzystępny dla pacjenta (w sensie co by go nie zapytał burczał w odpowiedzi i marudził), więc zdałam się na instynkt i babcie maluszka. Mój maluszek po pół roku jedzenia ze słoiczka obiadków przeniesiony był na zupki domowej roboty, przetarte tak by było mu dobrze jeść, chociaż ząbki pojawiły mu się dość wcześnie. Jedzenia ze słoika dla mojego czułego węchu to było za wiele xD

    OdpowiedzUsuń

PRZENIESIENIE

Witam, BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY http://naprawdenienazarty.pl/ Zapraszam do obserwacji i komentarzy :)