1

Zabawa niemowląt - sprawdź na Ceneo

poniedziałek, 25 lutego 2019

kupki niemowlaczka

Są rzeczy o których się nie mówi, bo i po co! Maluszek pachnie, a jego kupki są słodkie tak jak i on sam. Trochę nie prawda! Kupka śmierdzi, jest brzydka, ma różne konsystencje i kolory. W większości to co odkryjesz w pieluszce dzieciaczka jest prawidłowe, ale są przypadki, które mogą zaniepokoić. I tak, dzisiaj przegląd kupek noworodka i niemowlaka:

1. Kleista, gęsta i smnolista, czarna smółka - pierwsza kupka noworodka, najprawdopodobniej maluch zrobi ją jeszcze w szpitalu,a Ty  będziesz na tyle przejęta swoją nową rolą matki, że jej nie zauważysz :P

2. Ziarnista brążowa kupka pojawia się w 3, 4 dobie po porodzie.

3. Musztardowa kupka - konsystencją i kolorem przypomina musztardę - to jest taka kupka jakiej oczekujemy, czyli normalna kupka niemowlaka karmionego piersią

4. Troszkę twardsza niż musztarda, jasnożółta, jasnobrązowa - normalna kupka dziecka karmionego mlekiem modyfikowanym

5. Wodnista kupka - biegunka! Udaj się jak najszybciej do lekarza, podawaj dziecku płyny, by się nieodwodniło

6. Twarda z grudkami, ze śluzem - zatwardzenie (może należy zmienić mleko)

7. Czerwone smugi - alergia na mleko

8. Zielona lub jasnożółta  - przeziębienie maluszka.

Starszy maluch, który już wcina marchewkę może mieć kupkę koloru pomarańczowego, a po brokułach koloru zielonego. Jest to normalna rzecz.
Wracając jeszcze do noworodka, dzieciaciek może mieć problem z robieniem kupki. I tak miała nasza Mańka. Będąc karmiona piersią robiła kupkę raz na tydzień (po karmieniu piersią dziecko powinno robić kupkę nie rzadziej niż raz na 10 dni, karmione mlekiem modyfikowanym powinno robić kupkę codziennie!). Miała problem bo nie umiała przeć, przez co bardzo płakała, wychodząca kupka podrażniała jej okolice odbytu, a ona zdezorientowana nie widziała co się dzieje. Po konsultacji u lekarza dowiedzieliśmy się, że noworodek musi nauczyć się robić kupkę. Trwa to średnio do 3-4 miesiąca potem już się unormuje.

20 komentarzy:

  1. Oj znam to z własnego doświadczenia!!!
    A prawda jest taka jak piszesz ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowa kupka= zdrowy brzuszek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie.zapomnę miny męża jak zobaczył jeszcze ww szpitalu smolke. I wystraszony biegł się pytać co to... ach, jak.ten czas szybko leci ��

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ze swoim Jasiem chciałam biec do lekarza jak zobaczylam zieloną kupę, a mąż uspokajając mnie stwierdził, ze Jas wczoraj jadl brokulki :-) i na.cale szczęście to było tylko to. Pozdrawiam wszystkie mamusie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiego artykułu jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy artykuł, sam nie wiedziałem o takich rzeczach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Warto wiedzieć na przyszłość!❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety lub stety nie wiem jak to jest, ale zobaczymy za kilka/kilkanascie lat jak bede miec dziecko hahaha

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja córka już dawno nie jest malutka ale pamiętam jej różne kupki

    OdpowiedzUsuń
  10. Temat ciekawy dla mam, ale ja źle wybrałam - akurat zabrałam się do jedzenia kolacji xD Pozdrawiam! CytrynoweLove ♡

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem jak to jest, ale przyda się na przyszłość - taka mini ściąga! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałam napisać tak samo jak Marta :D jeszcze nie znam tego, ale w przyszłości na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Do porannej kawy to trochę średnio... :) ale za to nie wiedziałam, że maluch karmiony piersią tak rzadko może robić kupkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ważna sprawa, bo świadczy o jego zdrowiu, bo niby jak ma powiedzieć ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyda się na przyszłość :D Nie wiedziałam, że jest ich tyle rodzajów haha

    OdpowiedzUsuń
  16. Matki muszą zwracać uwagę na wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dosyć osobliwy wpis dla kogoś, kto nie ma dziecka, ale na pewno będę patrzył na to inaczej, gdy zostanę rodzicem ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny i uważam odważny wpis. Sama jestem mamą 22 miesięczniaka i wiem jak pozornie błacha kupka jest ważna :)

    OdpowiedzUsuń

PRZENIESIENIE

Witam, BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY http://naprawdenienazarty.pl/ Zapraszam do obserwacji i komentarzy :)